Lilypie Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, July 15, 2008

你快乐吗

那天,教一位四岁的小朋友
coke -----可乐
我就跟他解释说,可乐的乐字其实和快乐的乐是一样的
我一解释完毕
这位小男孩便接下去问我
“老师,你快乐吗?”

突然,我停顿了
这小男孩的一句话
触动了我的心 他让我感动 他让我思考

他眼神还是停留在我脸上
好像还在等着我的答案
“我很快乐,和你一起学习我感到很快乐。”
我一说完,他就转头继续翻阅他的字卡

其实,能够和大家一起相处、生活、学习、工作
是一件最快乐不过的事

能够和小朋友一同学习
让我感到快乐
我没有后悔当年的选择
也因这选择
让我现在活得更精彩更快乐

“朋友,你快乐吗?”

5 comments:

Anonymous said...

朋友能夠認識你。。我很快樂^^

ivy said...

好感动哦!!其实,你和纪霞还真的蛮相似的~~:P

Joyce said...

life is always full of little surprises like this...:) Cheers to life ya....Don't worry, be HaPPy!!! :)

Hugs!

Anonymous said...

hmmm.. really an innocent question from a child.. but it's something we seldom ask ourselves...

ivy said...

joyce and jordan:
ya,children are really innocent and they always bring u surprise!!what u said was true, this is smthing we seldom ask ourselves.....